
Cersaie 2007 - nasze spostrzeżenia

Pobity został kolejny rekord zainteresowania tą imprezą zarówno ze strony wystawców jak i zwiedzających. Nie można nie zauważyć także dużego zainteresowania mediów.
Niewątpliwie bezpośrednie lotnicze połączenie charterowe Warszawa - Bolonia miało także wpływ na ilość zwiedzających targi Polaków, importerów, dystrybutorów, dziennikarzy i oczywiście architektów i projektantów szukających inspiracji, śledzących nowe trendy w projektowaniu wnętrz.
CERSAIE 2007 w liczbach:
Powierzchnia ekspozycji – 160.000 m.kw.
Ilość wystawców (producentów płytek ceramicznych) – 537
Całkowita liczba gości, zwiedzających – 91303
Dziennikarze obsługujący imprezę – 632
Nowe trendy, tendencje.?
Oczywiście nasza opinia dotycząca nowości, nowych kierunków projektowych może zostać uznana za nieobiektywną. Wieloletnie obserwowanie tych targów pozwala nam jednak na budowanie tej opinii nie na podstawie średniej wyciągniętej z ogółu wystawców, ale głównie z obserwacji dokonań wiodących grup producenckich. Według nas, jak zwykle ok. 80% wystawianych produktów, to produkty masowe, miernej jakości estetycznej, klasyczne i zachowawcze, nie wyróżniające w żaden sposób ani producenta, ani kraju pochodzenia. To produkty adresowane do szerokiego grona odbiorców, tanie, sprzedawane masowo w dużych sieciach dystrybucyjnych.
My skupiliśmy nasze zainteresowanie na, popularne dziś słowo – "trendseterach".
Wyraźnie widoczne jest poszukiwanie rozwiązań zarówno estetycznych jak i technologicznych, które nazwalibyśmy swego rodzaju "ucieczką w ekskluzywność". Firmy z dalekiego wschodu, głównie z Chin, zaatakowały rynek europejski kopiując wszystko co się da, jednocześnie w widoczny sposób podnosząc jakość i obniżając ceny do poziomu jakiego nie wytrzyma żaden europejski producent.
Jedyna droga, to kreowanie własnej ekskluzywnej grupy docelowej, oferowanie produktów wyszukanych, drogich, zaawansowanych technologicznie, trudnych do kopiowania. Takie materiały uzupełniające jak naturalne złoto, srebro, platyna, kamienie półszlachetne wykorzystywane w seriach płytek podstawowych, dekorach czy unikatowych elementach dekoracyjnych projektowanych przez znanych designer'ów czy architektów są odpowiedzią na masowy zalew "nijakości" czy "pospolitości".
Stąd widoczny odwrót od wyraźnie modnych w ostatnich latach krzykliwych kolorystycznie linii nawiązujących do estetyki lat 50 i 60-tych i skupienie uwagi na szlachetności koloru, faktury.
W ciągu kolejnych tygodni będziemy starali się zaprezentować Państwu nowości z tych targów. Wiele z tych produktów już uzupełniło naszą ofertę.
Dziś kilka obrazków oddających klimat i nastrój samych targów – święta producentów i projektantów.
Ich wysiłki w ciągu najbliższych miesięcy zweryfikuje rynek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Święta producentów i projektantów ceramiki budowlanej. Kliknij by powiększyć. |